שנת 2010 מתחילה ברגל ימין מבחינת התיירות בירושלים. הממשלה נוקטת בעמדה חזקה, ומשקיעה 400 מליון שקלים בשנה לתעשיית התיירות, ומעודדת השקעה וצמיחה. ברמה המקומית, עיריית ירושלים הגדילה את תקציב התיירות שלה ב-266% לשנת 2010.
אלו בהחלט חדשות טובות לאחר העשור הראשון של המאה העשרים ואחת, שמבחינת תיירות היה מעט "הטוב שבזמנים, הרע שבזמנים".
העשור התחיל בהיסטריית ה-Y2K ותכנונים למבקרים של המילניום- שרבים מהם מעולם טרחו להגיע- ואז הגיעה האינטיפדה, אירוע שלא בדיוק מושך תיירים. אך עם זאת מלונות חדשים נבנו, והישנים חודשו, ועד סוף העשור מספרי התיירים עלו שוב. בשנת 2009 2.7 מליון תיירים ביקרו בארץ, עשרה אחוזים פחות משנת 2008, אך יותר מכל שנה אחרת בעשר השנים האחרונות.
דוד טאקר, עוזר בכיר למנהל המכירות במצודת דוד, מספר לאתר Jerusalem.com ש"עד לשנת 200 היו המון תיירים בירושלים, אך החל בחודש אוקטובר 2000 המספרים האלה ירדו, והמשיכו לרדת עד לשנת 2004. רק אז המספרים החלו לעלות שוב. הזרם נחלש שוב בשנת 2009 בגלל הכלכלה, אך כבר בחציה השני של השנה אנשים התחילו לחזור שוב."
המלונות, כמובן, עושים את חלקם על מנת שהמספרים ימשיכו לטפס. טאקר נמצא כמעט שלושה חודשים מתוך השנה בארה"ב ובאירופה, בניסיון לקדם את התיירות. "במלון ממילא [מלון נוסף בו מעורב טאקר] יצרנו מרכז כושר ומנוחה, ופיתחנו מלון מאוד אופנתי, שונה מהמלון הירושלמי, ואפילו הישראלי הסטנדרטי. השינויים האלה הם חלק מהטרנד שמושך תיירים היום. אבל מה שבאמת ישנה את פני הדברים יהיה אם הממשלה תקציב כספים רבים יותר לתיירות. אז התיירות תצמח."
אילן ברנר, עוזר מנהל בכיר לפרסומים ומכירות במלון הענבל מסביר לאתר Jerusalem.com, "אני יכול לומר מה קרה במלון 5 הכוכבים שלי, שלרוב מארח תיירים מארה"ב. 2009 הייתה בעייתית. הרגשנו את ההשפעה של המיתון בארה"ב [...] זה השפיע על הרבה פדרציות, הרבה אנשים שבדרך כלל היו באים לארץ, למרות שהמספרים כבר חזרו ברבעים 3 ו-4. אבל זה כן הוביל לשינויים בתרבות בתיירות. אנשים מזמינים מקומות הרבה יותר מאוחר ממה שהיו מזמינים בעבר. פעם היה נדיר להזמין מקום רק שלושים יום מראש. היום זו הנורמה. נהיה גם יותר מקובל לערוך הזמנות באינטרנט. זה לא ייחודי לישראל, זה קורה בכל העולם, זה רק הגיע לארץ קצת מאוחר יותר."
כפי שברנר רואה זאת, אם הממשלה רוצה שהתיירות תנסוק צריך "פרסום, פרסום, פרסום, ועוד פרסום. לפני האינטיפאדה, ישראל היתה היעד הרביעי המועדף ביותר לכנסים בינלאומיים. אנחנו צריכים לשחזר את זה על ידי השקעה וייחצון העיר. גם חשוב מאוד לפרסם באינטרנט כי זו הדרך בה אנשים היום מחפשים מלונות ולערוך הזמנות. פרסום טוב הוא כל כך חשוב. אורח שנהנה יספר על כך לעשרה אנשים, אך אורח שלא יספר לעשרים."
למעלה מ-2000 כתבות והמלצות
חברת התיירות "סמארט תור" מתחדשת במתחם משודרג להשכרת אופניים ממגוון...
המקום הטוב ביותר לחוות את הקסם של ירושלים, את ההיסטוריה והייחודיות...
רק במזרח התיכון יכול גרגר החומוס הקטן לעלות לדרגת מלך הקטניות. בעוד...
המקום הטוב ביותר לחוות את הקסם של ירושלים, את ההיסטוריה והייחודיות...
יש ימים שכל מה שרוצים לעשות זה להישאר בין הסדינים, לשבת על ארוחת בוקר...
באופן תיאורטי זה אפשרי לבקר בירושלים מבלי ללכת לעיר העתיקה, אבל אם...
הצבא צועד על קיבתו, אבל הירושלמי לא צועד בכלל לפני שהוא טועם משהו...
רק במזרח התיכון יכול גרגר החומוס הקטן לעלות לדרגת מלך הקטניות. בעוד...
ירושלים היא מעל לכל עיר של רוחניות ותרבות כיאה לבירת ישראל, ועל כן התייר...
לא נמצאו תוצאות להצגה
Text text text
|
||