אם תשאלו עובר אורח ירושלמי "איך מגיעים לקניון" האפשרות הראשונה שתקבלו היא הקניון בשכונת מלחה. קניון ירושלים (מלחה) הוא מותג כל כך חזק שנדמה שהשינויים והתהפוכות שעברה העיר בשנים האחרונות לא ממש השפיעו עליו. כשנכנסים לקניון הירושלמי אי אפשר שלא להתרשם ממותגי האופנה הבינלאומיים הקורצים מכל פינה לצד רשתות ישראליות מובילות, ועסקים ירושלמים מוכרים ואהובים, בתי הקפה והמסעדות העמוסות, האווירה היוקרתית והתנועה הנמשכת ללא הפסקה. לאורך השנים ומאז הקמתו המיקום של הקניון המרוחק יחסית ממרכז העיר, לא פגע בו אלא להיפך.
מאחורי ההצלחה של הקניון עומדת מערכת ניהול קטנה ויעילה כשעל ההגה מופקד בתשע השנים האחרונות גדעון אברמי – מנכ"ל הקניון, האיש שמכיר היטב את הדופק הירושלמי. בתקופה האחרונה התמודד הקניון עם אתגרים לא פשוטים, איומים בטחוניים, שינויים פוליטיים שהביאו לקיצוצים וירידה בכוח הקנייה ובמקביל התחזקות של מרכז העיר עם הפעלת הרכבת הקלה, פתיחת מרכזי קניות מתחרים ועוד. למרות הכל זו השנה השלישית בה מקבלים אברמי וצוותו את תואר הקניון המצליח בישראל, בדירוג הקניונים השנתי של עיתון "דה מרקר" ו"גלובס". "הקניון ירצה לשמר עצמו כקניון המוביל בירושלים, ולהמשיך להיות מוביל בישראל" אומר אברמי. הוא פוגש אותנו רגע אחרי שיחה עם אחד מהשוכרים בקניון, במשרד הצנוע והמעוצב בקפידה. מתחת לידיו של אברמי מתנהלת אימפריה כלכלית, בשנה החולפת ביקרו בקניון כ-30 אלף איש מדי יום ובמחזור שנתי של 1.2 מיליארד שקל.
מול הקניון הולכת ונשלמת בנייתה של "הארנה" בהשקעה של 250 מיליון שקל, כחלק ממתחם ספורט הכולל את אצטדיון טדי המשודרג. אברמי מעריך שזרם המבקרים בקניון רק ילך ויגבר "המהלך של בניית קרית הספורט יפרה את כולם, אנשים יגיעו לפני ואחרי האירועים לקניון ואנו רק מברכים על כך". הקשר בין הקניון לאירועי הספורט בירושלים רק מתהדק "בהמלך המכביה, יצרנו שיתוף פעולה בפרסום ובמיתוג והמתחרים קיבלו שירותים מיוחדים" הוא מציין, "ככלל, בכל אירוע המוני אנו מנסים ליצור סינרגיה בכדי שכולם יצאו מורווחים". עוד נדבך משמעותי הם האירועים השוטפים, בחגים ובחופשות. הקניון מקיים בכל שבוע ארועים לילדים עם כל כוכבי הילדים המוכרים והאהובים, ובחגים ובחופשות פסטיבלים ופעילויות מיוחדות לילדים, מידי שבוע מתקיימת פעילות לפעוטות ובכל יום שישי שוק איכרים עשיר בניחוחות וטעמים. בתקופה האחרונה אף התקיימו בקניון מסיבות לבני הנוער שלא היו מביישות את המועדונים המובילים. לקניון יש תפיסה המתחברת עם פעילות קהילתית ומאפשרת לאלפים מבני העיר לקבל מופעים חינם מהטובים בארץ" אומר אברמי, "מעבר לכך אנו בקשר שוטף עם מועצת הנוער המאפשרת פעילות לגילאי 14-18 של מסיבות אוזניות, מסיבת חוף שקיימנו בשטח החניון עם DJ מובילים ובינלאומיים. בנוסף מתקיימת בקניון גם פעילות לבעלי מוגבלויות הנותנת במה לעמותות השונות".
מעבר למותגים החדשים המתוכננים להיכנס בשנה הקרובה לקניון כמו פוראבר 21, פוקס הום, סאקארה ועוד, נוספו מרפאות של קופת החולים מאוחדת, מכבי וכללית סמייל, דבר שהביא לקניון עוד מאות מבקרים ואיתם את מצוקת החנייה ההולכת וגוברת והעובדה שקשה עד בלתי אפשרי למצוא חנייה בשעות העומס. את הפתרון רואים בהנהלת הקניון במודל של חניונים בתשלום שיחל לפעול בשנה הקרובה. "חניון בתשלום יצור דינמיקה של חנייה ותחלופה מבלי לתפוס מקומות מיותרים". אין ספק שזהו מהלך לא פופולארי אך אברמי מאמין שבסופו של דבר יהיה קל יותר לאתר מקומות חנייה בקניון.
את השנה הקרובה רואה אברמי כשנת אתגרים אך גם מצפה להמשך של מגמת העלייה בפדיון. ויש לו גם מילה לבעלי העסקים, "השוכרים הם ליבת העשייה של הקניון וההנהלה נמצאת איתם ובעבורם". למבקרים הוא מאחל "חווית שירות משופרת" ושימשיכו להצביע ברגליים ולבקר בקניון הכי ירושלמי שיש.
למעלה מ-2000 כתבות והמלצות
חברת התיירות "סמארט תור" מתחדשת במתחם משודרג להשכרת אופניים ממגוון...
המקום הטוב ביותר לחוות את הקסם של ירושלים, את ההיסטוריה והייחודיות...
רק במזרח התיכון יכול גרגר החומוס הקטן לעלות לדרגת מלך הקטניות. בעוד...
המקום הטוב ביותר לחוות את הקסם של ירושלים, את ההיסטוריה והייחודיות...
יש ימים שכל מה שרוצים לעשות זה להישאר בין הסדינים, לשבת על ארוחת בוקר...
באופן תיאורטי זה אפשרי לבקר בירושלים מבלי ללכת לעיר העתיקה, אבל אם...
הצבא צועד על קיבתו, אבל הירושלמי לא צועד בכלל לפני שהוא טועם משהו...
רק במזרח התיכון יכול גרגר החומוס הקטן לעלות לדרגת מלך הקטניות. בעוד...
ירושלים היא מעל לכל עיר של רוחניות ותרבות כיאה לבירת ישראל, ועל כן התייר...
לא נמצאו תוצאות להצגה
Text text text
|
||